- Kategórie blogu
- ZÁHRADNÉ NÁRADIE
- DIELENSKÉ A STAVEBNÉ NÁRADIE
- ZVÁRACIA TECHNIKA
- Štítky blogu
- Záhradný vysávač
- nožnice na živý plot
- retazové píly
- motorové píly
- benzínové píly
- vysávač na lístie
- dúchadlo
- Mobilné pieskovačky
- Sifónové pieskovačky
- Kabínové pieskovačky - pieskovacie boxy
- Vodné pieskovačky
- Príslušenstvo pre pieskovanie
- Snehové frézy
- Pluhy na sneh
- Elektrické snehové frézy
- Hrable
- Benzínové snehové frézy
- štiepkovače
- lopaty
- vidly
- sekery
- záhradné náradie
- Motyky
- sekera
- noznice
- Pieskovače
- generátory elektrickej energie
- drviče vetiev
- strojné zveráky
- zváracia technika
- zváračské kukly
- Lešenie
- stavebné lešenie
- hliníkové lešenie
- oceľové lešenie
- Zveráky
- krížové zveráky
- uhlové zveráky
- stolárske zveráky
- zváračky
- elektrické píly
- akumulátorové píly
- autonabíjačky
- štartovacie káble
- nabíjačky autobateríí
- tlakový čistič
- vapka
- wapka
- elektrocentrály
ZÁHRADNÉ NÁRADIE
DIELENSKÉ A STAVEBNÉ NÁRADIE
ZVÁRACIA TECHNIKA
MERACIA TECHNIKA
NÁHRADNÉ DIELY PRE KOSAČKY



Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
- Úvod
- BLOG
- DIELENSKÉ A STAVEBNÉ NÁRADIE
- Je možné batériu prebíjať? Ako sa tomu vyhnúť?
Je možné batériu prebíjať? Ako sa tomu vyhnúť?
Nasadnete do auta, vložíte kľúč do zapaľovania a už viete, že nastanú problémy. Dúchadlo je napoly plné, niečo zapípa. Otočíte kľúčom a jedinou reakciou auta je zastonanie štartéra. Batéria nie je schopná naštartovať motor. Dalo sa tomu vyhnúť.
Po prvé, jazda v mestských podmienkach veľmi často znamená trvalé podbitie batérie . Na krátkych cestách nemá alternátor dostatok času na to, aby batérii dodal toľko energie, koľko spotrebuje. A moderné autá majú veľa prijímačov elektrickej energie. Nie je to len klimatizácia, obrazovky a displeje, ale všetky elektronické asistenčné systémy riadenia.
Ako sa starať o batériu
V prvom rade stojí za to čas od času skontrolovať napätie. Na to používame merač napätia , známy tiež ako voltmetr . Senzory sú umiestnené na svorkách pri bežiacom motore. Optimálne napätie je medzi 13,8 V a 14,4 V.
V súčasnosti je na trhu niekoľko typov nabíjateľných batérií. Batérie staršieho typu s pridanou demineralizovanou vodou sú stále menej časté. V súčasnosti dominujú bezúdržbové, zapečatené batérie (okrem ich demontáže). Tradičné činidlá alebo gély pôsobia ako elektrolyty. Je veľmi dôležité, aby ste si pozorne prečítali návod na používanie batérie. A hlavne jeho záruku, z ktorej zistíme, že výrobca zodpovedá iba za vady, s ktorými tovar opustil výrobnú linku. Za všetko ostatné - vlastník vozidla. , takže starať sa o ňu sa jednoducho oplatí. Vráti sa vám to až 6-8 rokov bezproblémovej prevádzky. Ak nie je rozmaznaný, môže sa pásť po 2-3 rokoch.
Usmerňovač
Batérie sú teoreticky „bezúdržbové“. Ak zistíme, že napätie našej batérie je príliš nízke, je najlepšie ju nabiť. A nestojí za to šetriť na dobrom usmerňovači . Zariadenie je možné kúpiť za niekoľko eur nájdeme pomerne veľký výber slušných zariadení. Nestojí za to šetriť, stojí za to siahnuť po tzv inteligentná nabíjačka. Automaticky prispôsobí parametre nabíjania batérii. Neodporúčame používať staré usmerňovače nachádzajúce sa v podkroví alebo suteréne.
Pripomeňme si niekoľko dôležitých pravidiel. Používajte funkciu rýchleho nabíjania čo najmenej, v zásade je to záložná možnosť, ktorá môže negatívne ovplyvniť životnosť batérie. Je oveľa lepšie nabíjať ho dlhým a nízkym prúdom ako rýchlym a „vysokým“. Batéria by mala byť nabitá prúdom 10% jej nominálnej „kapacity“. Ak má teda batéria na puzdre slovo „50 A“, nabíjame ju prúdom 5 A. Nedodržanie týchto odporúčaní si vyžaduje problémy. Nabíjačka by mala mať ľahko prístupnú poistku. V prípade prepätia zastaví nabíjanie, aby nedošlo k poruche.
Inteligentná nabíjačka
Takzvaná inteligentná nabíjačka automaticky upravuje nielen prúd, ale zaisťuje aj správny čas nabíjania. Keď je batéria nabitá, zariadenie prejde do režimu udržiavania napätia, čím zabráni prebíjaniu batérie. Toto je najľahší spôsob, ako sa vyhnúť prebíjaniu - a tým aj rozbitiu - batérie. Preto by sme mali napätie na svorkách batérie priebežne kontrolovať a v prípade potreby dobíjať. Za normálnych okolností to stačí urobiť každý mesiac alebo dva. Mali by sme tiež pamätať na to, že vybratie batérie nie je príjemná činnosť a môže resetovať mnohé palubné systémy. Ideálnym riešením je dobiť ho bez vybratia spod kapoty, vyžaduje si však prístup do garáže. Pred nabíjaním musíte tiež vyčistiť svorky, aby nič nezasahovalo do prúdu elektrickej energie.